Subject: FW: TI kommentaarid koondeelnõule andmete haldamise süsteemide loomiseks
From: "MKM info" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 15 Jul 2024 14:58:35 +0300

_____

Saatja: Tööinspektsioon <[email-masked]>
Saadetud: esmaspäev, 15. juuli 2024 13:10
Adressaat: Stina Avvo - MKM <[email-masked]>
Teema: TI kommentaarid koondeelnõule andmete haldamise süsteemide
loomiseks

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere Stina,

Tutvusime koondeelnõuga ning mõned kommentaarid ja mõtted tekkisid. Esmalt
lisan, et tõlkevärava asutamine on igati tervitatav ettevõtmine ja vajalik
ka meie, Tööinspektsiooni, pakutavate teenuste puhul. Peab siiski mainima,
et andmeedastuse nõusoleku
süsteem ja keskse volituste haldamise süsteem on mõlemad toredad, kuid kas
ja kuidas hakkab see päriselus toimima on hetkel veel keeruline mõista.
Arusaamatuks jäi näiteks see, et füüsilise isikuna pean andma kuskil
teabeväravas nõusoleku, et minu andmeid võib edastada teistele
andmesubjektidele, kuid ma võin selle nõusoleku igal ajal tagasi võtta ja
see kõik on täiesti vabatahtlik, kuid edasi lugedes on lause: Andmesaajal
tuleb arvestada, et andmesubjekt annab nõusoleku RIS-i kuuluvast
andmekogust isikuandmete edastamiseks andmesaajale, mitte nende edasiseks
töötlemiseks andmesaaja poolt. See koht tekitab segadust. Toon siia ka
näite- ma annan tööandjale nõusoleku, et ta võib minu andmed TÖR-i kanda
ja EMTA võib neid edastada, aga kui ta edastab need nt Tööinspektsioonile,
siis Tööinspektsioon ei või enam neid andmeid töödelda?
Tuues ka elulise näite, mis puudutab kõikki, siis näiteks
tuludeklaratsiooni täites avaldan EMTA-le oma tegeliku elukoha aadressi,
meiliaadressi, vms, siis need on andmed, mida võib vaid minu nõusolekul
edastada (PPA keeldus meile sellel põhjusel elu- ja asukoha andmeid ja
kontaktvahendite andmeid edastamast, et nemad on saanud selle teistel
eesmärkidel)?

Tõlketeenuse puhul hakkas huvitama, et kas tulevikus, kui infosüsteem on
loodud, kas siis sinna saab sisse sööta ka võõrkeelseid dokumente (sh, kui
nad on skaneeritud failid) ning selline abivahend tõesti võimaldaks meil
edaspidi võõrkeelseid dokumente vastu võtta ja kodanikke tõlkekuludest
säästa?

Loodan, et kui eelnõu vastu võetakse, tehkse seda parimal moel ning
sellest on kasu nii tööandjale kui töötajale ning kodanikule üleüldiselt.

--
Lugupidamisega

Anni Vilde

Tööinspektsioon
--------------------------------------
[email-masked]

www.ti.ee
iseteenindus.ti.ee

Tööinspektsioon - asjatundlik, usaldusväärne, lahendustele orienteeritud

Käesoleva e-kirja sisu ja sellele lisatud dokumendid on mõeldud
kasutamiseks ainult adressaadile ja võivad sisaldada teavet, mis on
konfidentsiaalne või muul viisil kaitstud avalikustamise eest. Teates
sisalduva informatsiooni igasugune kasutamine, kopeerimine, avaldamine või
levitamine on keelatud. Kui olete saanud antud sõnumi ekslikult, siis
palume teil võtta ühendust selle saatjaga ja kustutada teade ning kõik
koopiad ja manused.

Tööinspektsioon - asjatundlik, usaldusväärne, lahendustele orienteeritud

Käesoleva e-kirja sisu ja sellele lisatud dokumendid on mõeldud
kasutamiseks ainult adressaadile ja võivad sisaldada teavet, mis on
konfidentsiaalne või muul viisil kaitstud avalikustamise eest. Teates
sisalduva informatsiooni igasugune kasutamine, kopeerimine, avaldamine või
levitamine on keelatud. Kui olete saanud antud sõnumi ekslikult, siis
palume teil võtta ühendust selle saatjaga ja kustutada teade ning kõik
koopiad ja manused. Aitäh.